2016-03-07

Måndagsmums

Tränat och ätit har jag ju gjort hela året, men nu är det lite mer strukturerat.

Jag ser till att äta och laga ordentlig så att jag får i mig tillräckligt protein och andra nyttigheter under dagen.

Jag äter glutenfritt för att testa om det hjälper mot min mage som svullnar upp ibland.

Jag plockar bort all mat med tillsatt socker.

Än så länge (7 dagar in) känns det väldigt bra. Jag har ätit så mycket god mat och kännt mig betydligt skarpare i huvudet än tidigare. Det lätta har ju varit att jag har varit på hemmaplan hela veckan och ensam tors-sönd. Inga svårigheter då ju när det bara har varit jag som bestämt vad som ska ätas och inte ätas och hur det ska lagas.

Här är dagens recept som slank ner:
Rödbetor, skalade, i ugn. Kycklingfilé ovanpå tidigare nämda rödbetor i samma ugn. Olivolja, lite salt och peppar. Till servering färsk spenat och chèvre/créme fraîche-röra.

Superdupergott!

Inga kommentarer: