2015-10-11

Toughest race

Var i Göteborg i helgen och sprang mitt 5:e och sista Toughest race för säsongen. Förra året var det svinkallt, blött och jävligt, i år var det bara jävligt. Jävligt kul och jävligt jobbigt. Hade som mål att komma top 100. Slutade på en 106:e plats vilket jag är asnöjd med (om jag inte hade sprungit fel så hade jag tagit de placeringarna, så jag är supernöjd.) 

Oerhört stolt över att jag har lärt mig och framförallt blivit starkare sen förra året. Klarade 38/40 hinder, föll på handstyrkan i vänsterhanden. Annars superdupernöjd över att jag klarade "Flying Monkey" som är ett svårare alternativ. Testade på hindret första gången för några veckor sen, halkade av det i Köpenhamn och klarade det helt nu i Göteborg. Finns en prima film upplagd på Instagram (@cjagestedt) om ni vill se :) Också himla kul att helgen blev en lite av en familjeutflykt då vi sov hos min bästa vän och päron kom ner och hejade på.

Platinum Riggen, här föll jag halvvägs.

Rökigt och lerigt hopp.

Verkligen, jag tycker att det är så himla roligt att springa OCR (=hinderbanelopp). Jag får lyfta mig själv över hinder och jag bevisar för mig själv att jag är så oerhört stark. 

Nu är planen att jag ska bli lite starkare, snabbare och uthålligare då jag har anmält mig till kvalificering till elitklassen nästa år. Ska bli spännande och se hur bra jag kan bli. 

Inga kommentarer: