2015-06-02

Månadens IN/UT

Ett mål med 2015 är att minska min konsumtion av prylar och kläder. Jag vill även göra mig av med saker som jag inte behöver eller använder längre. Genom att göra dessa listor tvingar jag mig att hålla koll på vad som kommer in och ut i huset, men får mig även att reflektera och tänka till en extra gång innan jag köper något.

Maj.

In (+21):
+ 2 stolar
+ 1 par shorts
+ 4 pallkragar
+ 1 kompost
+ 1 filt
+ 1 grillborste
+ 3 medaljer
+ 3 armband
+ 2 par byxor
+ 1 färgskrapa
+ 1 par solglasögon
+ 1 mugg

K har köpt sig 2 par nya byxor då alla andra nu har gått sönder. Dock har de gamla inte lämnat huset än, vi har en kul plan för detta. Pallkragar och kompost känns himla roligt. Likaså de två nya (gamla) stolarna som passar fint till vårt köksbord. 3 medaljer och 3 armband från mina 3 Toughest-lopp jag har sprungit, alla tre i maj månad!

Ut (-64):
- 1 par strumpor
- 1 kudde
- 6 byxor
- 3 tröjor
- 2 tshirts
- 3 shorts
- 2 reflexvästar
- 1 jeansjacka
- 3 kjolar
- 1 väst
- 4 blusar
- 8 klänningar
- 1 linne
- 2 träningslinnen
- 1 träningsshorts
- 7 skjortor
- 2 övertröjor
- 8 handdukar
- 1 jacka
- 7 tygpåsar

De flesta av mina (och mammas) kläder som jag inte sålde på loppisen har nu försvunnit iväg via Tradera. Himla skönt och luftigt i garderoben, dock krävs lite omstrukturering då jag i dagsläget har kläder i fyra olika garderober på tre våningsplan här hemma. En del av kläderna, handdukarna och jackan gick till en flyktingförläggning.

Härligt att få iväg så mycket!

Totalt 2015:
In +65
Ut -134

Inga kommentarer: