2015-04-13

Ruggigt duktiga

Här är resultat från lördagens slit: 

På framsidan har vi nu satt potatis bredvid jordärtskockorna. Jag har varit lite stressad över att potatisen sett ut som den har gjort och har tänkt att den skulle i tidigare, men jag träffade grannen när jag grävde och hon berättade att samma morgon hade de på nyhetsmorgon berättat om "att det i södra Sverige nu var okej att sätta ut den". Helt rätt i tiden alltså!

Har även byggt mig en liten stengång in till potatisfåran, satt påskliljor, tulpaner och tulpanlökar, och även kryddad på en hel del med ringblommor! Tänker att det nästa år ska blomma i omgångar, tulpaner, pioner, ringblommor. Det blir fint det.

På baksidan blev det plantor plus ett gäng lökar bredvid vår gigantiska sten som vi inte kunde gräva fram(/bort).

Sen kom även en granne förbi och frågade "Har ni jordgubbar?". Nä, svarade vi och fick följa med hem till de som precis gallrat och hade ett gäng plantor över. De bor nu i min pallkrage jag fick i present. 

Den här bloggen skrev lite på skoj att "snälla grannar är bästa spartipset". Men jag håller med helt och hållet! Jordgubbar, rabarber, tulpanlökar, potatis, jordärtskockor, mynta är sådant vi har fått av grannarna. Sådant som blev över vid plantering, eller har förökat sig såpass att de nu kan dela med sig av det. Det är härligt tycker jag! 

Inga kommentarer: