2014-10-30

Tvångsledig

Jag har jobbat alldeles för mycket den senaste tiden och blev igår hemskickad. Jag fick inte dyka upp på jobbet förrän på måndag, så jag har nu en långhelg-ledigt.

När inte all energi går åt till jobbet finns det ork, lust och energi över till annat. Så idag har jag sytt i de där remsorna som blev över från gardinerna; 


De blev något slags insynskydd/konst i fönstrena. Lite sneda och vinda ja, men ganska roliga. I det tredje fönstret ska jag sätta upp dessa dukar som jag köpt. De ligger nu på tork, så imorgon hängs de upp. 



Här är föresten gardinen som hamnade i köket:


Jag har haft en jätteskön dag där jag inte funderat på jobbet överhuvudtaget, utan mest lufsat runt i mina swants och gjort sånt som är kul. Tränat, gått på loppis, sytt grejer. Imorn blir det till att prata allvar med mig själv så att jag komma tillbaka till jobbet med en plan på att arbeta sunt och inte glömma bort mig själv i det hela. 

Imorn blir det även summering av Otroligt Ordningsam Oktober! Så att vi tillsammans kan glädjas vad fantastiskt mycket jag har fått gjort under månaden!

Inga kommentarer: