2014-10-07

Sladd-läget

Idag har jag varit ledig efter att ha jobbat i helgen. Det har varit väldigt skönt. Har gått runt och smålullat och pillat, fixat och donat, allt i ett sävligt tempo. Hade det inte varit OOO hade jag legat på soffan och tittat film och haft lite ångest eftersom det är mycket kvar att göra i huset, men att jag är trött och inte har jättemycket ork. Vilken tur att det är OOO då jag kände mig peppad på att kunna skriva upp saker på minus-listan, fortsätta rensa, men inte med hets-tempo utan i lagom takt.  

 Efter utrensningen av hyllan igår var jag idag på besök på återvinningscentralen för att tömma påsarna med kartonger och papper. Passade även på att skänka bort en påse med kläder som blev över efter klädbytardagen och nu legat i en månad. Har läst en del bloggar, bland annat Snålcoachens inlägg, som osökt fick mig att tänka på mitt inlägg om sladdar som jag skrev när vi hade flyttat in i lägenheten för ca 2 år sen. 

Fick även frågan av Omedveten eller medveten konsumtion hur det såg ut med sladdsamlingen nu. Well såhär blev det i lägenheten för 2 år sen (som nu står i källaren); 


Lådan på bilden är FULL av sladdar. Inte såpass nödvändiga att ha uppe lägenheten, men fortfarande bra-att-ha (ej öppnad under de 2 åren). 


Sladdarna i plastlådorna var sådana som vi hade i lägenheten, nära till hands, för att de skulle vara bra att ha. (Tror att jag var där och rotade en gång under 2 år.) Som ni ser är lådan på understa hyllan "div elektronik", en sådan till finns det plus ytterligare sladdar överst i en annan låda. 

Hade jag fått bestämma så hade det flugit sladdar ut genom dörren, men tyvärr är ingen av dessa sladdarna mina. Jag håller med K om att några kan vara bra att ha, men absolut inte i dessa mängder. 


Jag åt lunch hos en kompis för att kunna plocka med mig hennes pajform (som blev kvar efter klädbytardagen). Glömde såklart formen, men fick en trevlig lunch. När jag var nere i källaren för att titta till sladdbeståndet hittade jag även en annan låda som jag kunde plocka lite saker ur. Ska se om de kanske lämnar huset imorn, och då ska jag berätta om det. Nu ska jag fortsätta operation Övertala Kristoffer om att Minska Sladdarnas Existerande i Huset. 

1 kommentar:

omedvetenellermedvetenkonsumtion sa...

Ja, alla har vi våra laster! Och sladdar kan visst vara en...!
Lycka till med övertalningen!