2014-10-28

Glädjeinjektion

K är ju som bekant bortrest och efter dagens långa arbetsdag var jag så oerhört osugen på att vara hemma i ett tomt hus alldeles ensam. Så istället smet jag över till grannen där jag bjöds på kaffe och bulle. I grannhuset bor en förtjusande liten fröken på dryga två år med föräldrar och nyfödd lillasyster. När jag kom var E alldeles nyvaken och jätteblyg, även fast vi setts en hel del. Men när bullen var uppäten och det blev dags för pussel, då var vi kompisar. Sedan blev den här, då lite nedstämda Cecilia förvandlad till världens lekmonster. Jag fick helt fritt slänga runt, jaga och kittla E så att det skrattades högt i stugan. Vi flög flygplan och stod på händer. Skrattade, brölade och hade jätteroligt. Precis vad jag behövde!


Ett mycket gladare lekmonster i sina alldeles egna Pippi-flätor. (Äntligen!!)


Jo, glömde ju helt bort berätta att jag var på tippen igår. Det slängdes diverse gamla plank och metalgrejor, men jag glömde ta kort så det var ju inge kul å blogga om :)

1 kommentar:

Matilda sa...

Häftig pippi-bild :)