2014-10-24

Bra att bli ifrågasatt

Idag kom en av mina medarbetare på besök för att intervjua mig för ett skolprojekt. Hon ställde frågor om ledarskap, hur jag är som chef, vad som begränsar mig etc etc. Och det är så intressant att behöva reflektera varför jag är där jag är och gör det jag gör. 

Det är bra att bli ifrågasatt och att ifrågasätta varför en gör på ett visst sätt. På så sätt är det lättare att komma upp ur de där hjulspåren en annars harvar på i. Så länge hjulspåren funkar brukar en inte ifrågasätta och hitta andra vägar, men det är oerhört bra att faktiskt stanna upp och reflektera. 

Nu är helgen över. Har endast plockat bort ytterligare två leggings ur garderoben. Fick de i present i våras, men har inte använt de eftersom de var precis för små. Och "men de är ju så himla fina"-argumentet hjälper inte längre. Nu ryker de! Har surfat runt på diverse utrensnings-/minimalistbloggar den senaste tiden om just garderoben och om att få ordning där. Ett ofta förekommet tipset är att hela garderoben ska matcha någorlunda. Där är jag inte än. Har ett par heltokiga byxor som jag älskar (och använder ibland) som inte matchar något annat, men de får stanna. Däremot inser jag att det är ju faktiskt helidiotiskt att spara kläder som är för små. 

Inga kommentarer: