2014-06-10

Vilken resa!


Alltså så jävla löjligt. Mitt tåg skulle gå från Stockholm central 1521. Pga förseningar i Södertälje kom vi iväg en kvart sent. Sen lyckades vi åka, ja, typ 100 meter innan det small till och tåget stannade. Och vi stod stilla i en timme (!) innan vi blev tvugna att evakuera. Då gick vi genom tåget, klev ut ur vagnen längst bak och hade, ja ca 50 meter till perongkanten. Se bilden ovan. Och vårt tåg hade ställt sig på tvären så det skapade förseningar till alla efterföljande tåg. Suck. Jag skulle istället ta ett tåg 1740 som gick 1840. Vi kom iväg och efter en 10 minuter varvi tvugna att stoppa för att nollställa lutningsmakapären. Suck. Hamnade i Alvesta utan något vidare transportmedel som väntade, men en och en halv timme senare (!!) dök en taxi upp och nu äntligen, 5,5 timme senare ligger jag i min säng. Suck. Men jag tänker positivt, festligt att evakuera ett tåg och kul med trevligt sällskap i Alvesta. Godnatt!

Inga kommentarer: