2014-03-03

Drog hammaren i knät, men väggen är nere.


Pappa är på besök i några dagar. Då jäklar händer det grejer! 

Vi sprang över till grannen där Kristoffer hälsade på i förra veckan. De har nämligen plockat ner väggen mellan trappa upp och trappa ner, precis som vi pratade om när farbror, pappa och mamma var här för några helger sen. Sagt och gjort, pappa kom hit, jag slutade jobba och nästan vips så var väggen nere. Nu ska det bara finslipas och fixas till. 


Okej att jag precis hade varit inne hos grannen som gjort exakt samma sak i ett exakt likadant hus, men när pappa sågade av sista hörnpelaren så var jag ändå lite nojjig över att taket skulle svaja till. Men det ser ut att hålla! Sen att jag drog hammaren i knät när jag tömde listerna på spik, det något annat. Jag står över träningen idag och hoppas att jag kan vara duglig imorgon.

Inga kommentarer: