2013-05-01

Hej alla bakisråttor!

Eller: En fantastiskt fin dag som inte spenderats på soffan.

Eftersom vi firade en lugn vardag igår (god middag med trevliga kollegor) kunde jag idag hoppa upp på gamla Bettan och cykla ut i det fin-fina vårvädret. Strålande blå himmel, citronfjärilar som flög överallt och diverse humlor som jag höll på att krocka med. 

Då kan man ju fundera, varför skulle jag cykla 15 km just hit?
(förresten, kul app från lantmännen, "många sträckor små", cykla och få matvaror!)

Jo, för där fanns nämligen en gård som just idag skulle släppa ut sina kossor! Det var fullt med folk, till och med så att jag kände igen folk, då är det många.

Först stod kossorna på gårdsplanen och grävde lite med klövarna, men sen blev det fart på dem!

Och det råmades och bråkades, de sprang och de hoppade, och som kossan här, passade på att klia sig ordentligt mot den härligt hårda stubben.

Gladast var nog kalvarna!

Och det bästa med att cykla dit är ju att jag skulle cykla hem. Ingen stress och en matsäck som ska ätas upp på valfri plats. Till exempel på en bro med utsikt över vattnet. 

Inga kommentarer: