2013-02-21

På partaj

På lördagen, dagen efter utbildningen var vi ute i Älmhult. Först på förfest där jag träffade en kille och pratade med honom. Det som började med tandläkaresnack utvecklades sen till en diskussion om IKEA som företag. Han (född och uppvuxen i Älmhult, men inte jobbat för IKEA) tyckte en helt annan sak än vad jag tyckte. Det vi pratade om var inget jag tänkt på innan, men tack vare fredagens långa diskussioner var jag uppe i varv och vi diskuterade friskt. Sedan när vi gick vidare på klubb kom jag på något jag glömt att säga, letade reda på honom igen och framförde vad jag hade på hjärtat. Efter det frågar han mig "Hen, vad tycker du om det?" och så var diskussionen igång igen. Det hela urartade i och med att vi kom in på våldtäkter och jag grät för att jag var så arg och han fick ta emot all min ilska över att jag som kvinna känner mig rädd när jag går hem från krogen. Han gick, inte helt otippat, därifrån och jag stack iväg till dansgolvet. Jag måste slipa en del på mina argument så att jag nästa gång inte ska behöva gråta för att jag är så arg, men trots tårarna hade jag en så himla rolig kväll! Både roligt och tankeväckande att diskutera med någon som tyckte helt tvärtom och även sjukt kul att hänga med kollegorna utanför jobbet.

Tyvärr kan jag inte bjuda på några bilder på från kvällen eftersom klubben ligger typ 300 meter hemifrån så det kändes inte lönt att ta med den, speciellt inte när alla jag känner i Älmhult redan var med på festen :) . 

Inga kommentarer: