2013-02-12

Driftansvarig och näthat.

I helgen har jag varit driftansvarig. Det betyder att jag har varit överallt i restaurangen där det behövs för tillfället. Bakat bullar i bistron, sorterat rent porslin i disken, lagt fram kakor från kallskänken, fyllt på mjölk när den tar slut och så vidare i oändlighet. Det har gått så oerhört bra (självklart när jag har så grymt duktiga kollegor!) och det är verkligen något jag vill utveckla. Tur är det ju då att jag går på den här utbildningen och får utveckla mig. 

MEN. I söndags när jag kom till jobbet såg det ut så här på dörren till vårt omklädningsrum: 


Skylten har suttit lite snett, så jag antar att någon bara har försökt rätta till den, men jag kopplade det direkt till programmet Kristoffer och jag såg kvällen innan, Uppdrag granskning om Män som näthatar kvinnor. Låter kanske lite märkligt hur jag kopplar en trasig skylt med TV, men jag såg direkt en våldtagen, slagen kvinna. Har ni inte sett programmet, gör det! Och våga lyft fram det! Våga säg emot på internet när någon inte uppför sig. Det här med civilkurage måste vi bli bättre på, både i vardagen och på internet. Och tänk efter innan du skriver något, hade du sagt så om personen stod framför dig? 

Inga kommentarer: