2012-09-18

Vackra Växjö!

I fredags spelade jag min första match. Jippie! Det blev lika vilket i sin tur betydde att vi vann serien! Grymt kul att spela match och grymt kul att vinna :) Matchen spelades utanför Växjö, så efter ett segermål på Gyllene Måsen åkte Kristoffer och jag in till stan till B&B Södra Lycke där vi skulle spendera natten. 

En lummig trädgård och ett oerhört gulligt hus hittade vi sent på kvällen.

I rum 1, där Hedenstierna än gång i tiden bott, fick vi husera. 

Efter en god natts sömn blev vi serverade frukost hembakt bröd, ägg från hönsen i trädgården, äppelmos gjort på trädgårdens frukter, blåbärssylt från skogen i närheten etc.

Den mumsiga frukosten intogs i glasverandan.

Sen vinkade vi hejdå och begav oss ut på stan.

(och självklart skulle det hälsas på hönsen också!)

I Växjö var det Mat-mässa och vi gick runt och smakade och luktade och njöt. Gick därifrån med bla lite Kaneldricka! 

Ett varv på stan och sen ett varv runt sjön. Solen tittade fram och det var riktigt skönt!

I en mindre sjö fanns en gigantisk discokula!

Fin båt med lite solblänk.

Och när jag vände på kameran blev det en sån här bild! Efter det tackade vi Växjö för besöket och åkte hem till Älmhult. 

Kvällen avslutades i Osby med Discobowling. Förjäkla roligt! Och vilken perfekt grej för mig som vill göra saker och umgås, inte bara dricka öl och umgås. 

1 kommentar:

Morten sa...

Lycka till i Lund - rysk kulturhistoria minsann!!! En godbit att bita i - kanske en blivande kulturattacheé i Ryssland?