2012-04-24

Underbara småstadsliv

Idag har jag gjort Viktiga Ärenden. Sånt som skulle ta mig hela dagen i Stockholm, men som här avhandlas på mindre än en timme. Jag behövde besöka Handelsbanken, vår hyresvärd, Swedbank, Konsum och biblioteket. Jag ska visa hur smidigt det är att göra Viktiga Ärenden i Älmhult (plus att ni får en rundtur i stan!):


Här är Älmhults fina bibliotek (där jag nu får låna böcker, jippie!).
Jag vände mig om och tog den här bilden:


Den röda ringen är där Kristoffer och jag bor. (Jättenära bibblan, jippie!)

Bilden nedan är tagen utanför vår port, fast på andra sidan gatan:


Röda ringen är Swedbank. (Jättenära!)
Där den gröna rutan är tog jag nästa bild, plus att Konsum ligger precis där.


Alltså typ ytterligare 100 m bort ligger nästa stopp på att-göra-listan och sen ytterligare 100 meter till har jag gjort allt jag skulle göra idag. Så OERHÖRT smidigt.

(Jag kommer svära mig förbannad sen när jag börjar jobba och behöver få saker uträttat, för det mesta stänger väldigt tidigt, men det är ett senare problem).

Fotbollsträningen igår gick jättebra. Lite pinsamt är att idag har jag träningsvärk. Sånt som händer.

Inga kommentarer: