2012-04-12

Jag hjärta plåtburkar

Välkomna in i olika platser i vårt kök:


I ett hörnskåp...


...i ett konstigt utrymme...


Till och med ett helt skåp är fyllt med olika plåtburkar i olika former och färger. Jag gillar dem oerhört mycket. Väldigt mycket trevligare än andra förpackningar. Jag försöker hitta nya burkar i second hand-butiker eftersom det är där jag hittar de där lite mer speciella. I Stockholm är det ju inte bara jag som gillar plåtburkar så där brukar det vara ganska tomt och utplockat. Det som är kvar är burkar i omöjliga former eller jättefula färger. Förstå vilken lycka som slog mig när jag klev in i en liten loppisbutik här i Älmhult och såg det här:



Med priser från 10-300 kronor. Jag måste skapa ett behov för nya plåtburkar så att jag blir "tvungen" att köpa några till.

Inga kommentarer: