2012-03-23

Jag gillar Hanoi!



Hanoi känns väldigt mycket mer asiatiskt än HCMC. Bilden ovan är tagen ifrån gamla stan. I Hanoi har man valt att bevara, och reparera, gamla stan. I HCMC finns det ingen. Självklart finns det gamla delar, men det känns som om det mesta är rivet eller ombyggt. Hanoi är väldigt bra också på det sättet att det mesta finns på promenadavstånd. Igår gick jag norrut och idag gick jag söderöver. Har fått kikat på det mesta och lärt mig mer om staden. Vädret här är påtagligt kallare. I onsdags höll jag på att förgås i HCMCs 35 grader och strålande sol. Idag har jag nästan frusit lite när jag gått runt i shorts och regnjacka i 20 grader. Det har duggat nästan hela dagen, vilket har varit ganska skönt, förutom när det himlen öppnade sig och det bara öste ner. Men det gick över under tiden som jag spenderade på Women's museum.

Inga kommentarer: