2012-03-28

Halong Bay 3d 2n

På födelsedagen vaknade jag upp och begav mig mot The Sinh Tourist hos vilka jag bokat en 3 dagars trip ut till Halong Bay. Ett relativt billigt alternativ som vår vietnamesiska agent brukar använda sig av. Tur är väl det att jag hade något att gå på eftersom det finns en herrans massa alternativ och byråer att boka med. Alla varierar fullständigt i pris och kvalité och då kändes det tryggt att boka med något som var välkänt. Halong Bay i sig är fantastiskt vackert. Hellre hade jag bokat en annan tur som tog mig längre bort än vart dessa standardturer åker, men det här med ekonomin alltså. Jag är i vart fall nöjd med att jag kostade på mig tre dagar.


Nöjd med att spendera födelsedagen på en båt i shortsväder.


Vi kikade in i diverse grottor.


Var ute och paddlade kajak i världsarvet.


Njöt av vackra färger i naturen.



Dag två blev det bergsvandring upp till toppen.



Där jag njöt av utsikten. (tycker att det är helfestligt med panoramabilder!)


Klyschig bild för Halong Bay, minus dimman dårå.


På Monkey Island stötte jag på apor...



...och tog mig ett ett bad.

Och ett stort tack för alla fina sms som droppade in under dagen. Det värmde i hjärtat att läsa hälsningarna.