2012-01-04

Förändringens ström



Stranden som jag och Kristoffer gick på häromdagen som då bestod av fina, små sandkorn är nu istället full av små och stora snäckskal. Jag antar att det är strömmarna som vänder om i havet och kanske, kanske kommer vågorna att minska nu. Då hoppas jag att det kan bli möjligt att kite-surfa utan att svälja halva sydkinesiska havet.

Och apropå förändringar, listorna har kommit. Alltså alla platser jag kan söka till sommarsäsongen. Jag funderar, tänker och undrar. Var och vad? Vad säger pojkvännen? Hur länge klarar vårt förhållande den här distansen? Vad skulle jag pyssla med i Älmhult? (Någon med ett kreativt, utmanande jobb i bakfickan?) Vill jag vara borta en säsong till från Sverige?



Ja kanske. En kort sommarsäsong gör det ju möjligt att nästan få kakan och kunna äta den också. Nästan.

Inga kommentarer: