2011-09-20

Egyptisk favorit: Icke-optimering "Alla ska med"

När jag senast var på Egyptiska museumet såg jag detta och kände att nu har egyptierna överträffat sig själva:



Okej att det är mycket folk som arbetar överallt. I butiker, på restauranger, bensinstationer, överallt. Inte går det särskilt fort någonstans även fast det är många som jobbar. På en särskild restaurang brukar vi vänta på maten i minst en timme. Detta är när lokalen är fullt bemannad och helt utan andra gäster än oss. Men den här bilden ovan tog verkligen priset. Det är, som sagt, inne på Egyptiska museumet (därav bildkvaliten, jag smygfotade). Det är tre personer som egentligen gör en mans syssla, att putsa montrarna. Person 1 sprutar på vatten och använder skrapan. Person 2 har en trasa och torkar av kanten där en del av vattnet stannar. Person 3 moppar på golvet under.

ÅHHERREGUD!!

Vilken tid det tog eftersom 2:an och 3:an oftast stod och väntade eftersom 1:ans jobb tog längst tid. Hade det varit jag som sysselsatt dem skulle 1:an och 2:an båda fått göra skrapandet och torkandet på kanten och sedan hade 3:an kunna komma efter och moppa golvet.

I min vardag är det väldigt ofta sånna här situationer (kanske inte just en som denna eftersom jag egentligen inte har med saken och göra), men när jag ska käka/tanka/handla. DET TAR SÅN TID! Det enda man kan göra är att andas, svära lite för sig själv och fortsätta le. Bilden nedan försöker visa samma gäng men blev lite awesome häftig istället.



Inga kommentarer: