2011-08-21

Umgänget med Sverige på senaste

Jag har nu varit borta från Sverige i 141 dagar. Det är drygt fem månader. Visst har jag fantastiskt umgänge här, men det är alltid trevligt att prata med nära och kära hemmavid. Synd bara att kvalitén på Skype är ganska så kass. Det är en oerhört bra funktion att kunna ringa gratis över hela världen, men livet i Sverige blir lite suddigt. Tänk att jag då faktiskt ska åka hem imorgon. Hemhem, till Sverige och mamipapikärestebrorkusinvänner. Underbart!! Vet inte hur jag ska packa bara. Har glömt hur kallt det är med 16 grader, vad har man på sig? Har nästan glömt bort att det faktiskt finns dagar med kyla och regn, och jag hoppashoppashoppas att det regnar i veckan. Under mina fem månader här uppgår det totala regnandet till max 10 minuter. Och mina kollegor kollar konstigt på mig eftersom de faktiskt missade att det regnade. Det inträffade den 28/4 och går att läsa om här. Ska idag packa och städa. Jag är ledig, men åker in till kontoret och äter frukost, fixar lite och skriver ut biljett. Annars bjuder jag på en del av min Sverige-kontakt :)




Mami och Papi



Kusin mitt i maten


Saknad vän


Mamma, pappa, katt.

Inga kommentarer: