2011-08-31

Semsterveckan...


(Kristoffer roar sig på flygplatsen innan jag anländer)

... a.k.a. förlovningsveckan. Japp, that's right, Kristoffer och jag har förlovat oss! Vi pratade om det när han var här och hälsade på, så nu när jag kom hem till Sverige tog jag med mig ringen vi tittat på.


Fina ringar och korvfingrar

Veckan i Sverige var fantastiskt underbart trevlig. Kristoffer, far, mor och lillebror mötte mig på flygplatsen. Jag kajkade runt halva landet och försökte träffa så många som möjligt. Det gick bra, träffade många, men självklart inte alla. I Grebbestad fick Kristoffer och jag till en fika med kära gudmor under hennes äppelträd, det blev mysmiddag med nära och kära, storfrukost två gånger med familj och gudfar, solig promenad på Tjurepannan med hunden och kvällsprat med mamsen.


Stor hund, liten kille.


Denna vackra plats på jorden!


Repris från i vintras, klicka på den för att njuta av hela bilden.

På onsdagen åkte vi till Götet och träffade Karin. Som jag har längtat efter denna fantastiska vän! Karin och jag dumpade Kristoffer hos en kompis för att sedan springa runt på Universeum och roa oss. Vi blev lite besvikna på alla knappar som inte funkade, men ormarna höll verkligen måttet! Kvällen spenderades ute i Hjuvik med Kristoffer, Karin, hennes storebror och flickvän och ett kortspel som var oerhört roligt! En variant med tarotkort. Vi satt uppe till till 02.30, helt fast i spelet.


Hund i fönster i Hjuvik

På torsdagen satt Kristoffer och jag på ett tåg genom ett regnigt, grönt landskap som jag har saknat något fruktansvärt. Sverige är fantastiskt vackert! Vi landade i Stockholm och på en pannkaksfest i Haga med storebror, flickvän, kusin och morbror & moster. Oerhört trevligt. Vi avslutade kvällen med skumpa för att fira vår förlovning.


På ett tåg genom Sverige

Fredagen bjöd på härligt Stockholmshäng som avslutades i kusins lägenhet med kakfrossa och kortspel. Japp, vi hade införskaffat en egen tarotkortlek och spelade detta roliga spel. Lördagen spenderades med gamlingarna. Först träffade Kristoffer och jag Morten. Det blev en trevlig fika vid hans utsiktsfönster med utbytande av olika historier och gott tilltugg. Sedan åkte Kristoffer och jag vidare ut till Sigtuna för att träffa hans päron och farmor och mormor. Trevligt väder och marknad fanns i Sigtuna samt mycket trevligt sällskap. Kvällen avslutades med kusin och bio. Äntligen fick jag sett sista delen av Harry Potter och yes, goda sidan vinner!


Detaljer från fredagskvällen

Söndagen startade vi med en dunderfrukost på café på Söder. Storebror, kusin, kompis och fästman. Och pannkakor med glass! Sedan dags för avsked, alltid lika sorgligt, för att sedan sätta mig på tåget tillbaka till Göteborg. Där träffade jag Kotte och Lisa och tillsammans åkte vi hem till Erling/Totte. Där fanns även Benjamin och Anni. Det är så himla kul att träffa gamla gymnasiekompisar eftersom allt är som vanligt. Vi har lärt känna varandra utan och innan och visst, vi har inte setts på ett år, men när vi sedan ses återgår allt till det vanliga. Vi skvallrar, pratar pruttar och skämtar som om vi sågs senast förra helgen. Ett störtregn med tillhörande blixtar och åska sågs inifrån en varm lägenhet. Kvällen avslutades med pipa och kvällsmat i Lisas lägenhet alldeles för sent med tanke på vilken tid jag skulle upp till bussen. Men ack så trevligt!


Nyförlovade hånglar på Tjurepannans klippor.

Fler bilder utlovas, men jag sitter på ett hotellrum i Kairo utan sladdar. Bilderna i inlägget har Kristoffer tagit.

1 kommentar:

Eric sa...

Jag vill säga två saker.

1: Gratulerar till förlovningen gumman!

2: SATAN VAD BRA!