2011-08-22

OMC, semester i Hamburg!?

Jag dog nästan. På kontoret frågade jag ansvarig om det fanns plats på vårt plan hem. "Nej tyvärr" var svaret. Lugnt, tänkte jag eftersom jag har redan köpt biljett. Dock med mellanlandningar, men jag kommer i vart fall hem. När jag kommer till flygplatsen är flyget försenat en halvtimme. Ingen panik än, men det betyder att jag bara har en halvtimmes bytestid i Hamburg. Det är möjligt, men riktigt tajt. När jag står i incheckningsdisken kommer det upp att planet är försenat ytterligare en timme vilket betyder MINUS en halvtimmes bytestid. Helt omöjligt. Jag ringer ansvarig som säger "jag ska se vad jag kan göra". Jag pratar med våra egyptiska kollegor på plats på flygplatsen. Jag sitter ner och försöker kolla andra flyg på nätet, vilket inte finns. Jag har bokat det senaste från Hamburg till Göteborg. Några tankar om att jag kommer bli tvungen att spendera x antal dagar i Hamburg snurrar runt i huvudet innan Mansour kommer till mig på flygplatsen och säger "det är lugnt, det finns lediga säten." Åh rackarns. Nu, men biljetten i handen sittandes vid gaten är det nästan att jag fäller en tår. På väg hem till Sverige, som jag har längtat, och resan tar 4 timmar mindre än vad den tidigare bokade, plus att det är utan mellanlandningar. Åh herregud, sjukt nice!! Nu ska jag bara få tag på Kristoffer som kommer från Stockholm och mamsen som ska hämta på flygplatsen. Båda tror att jag kommer 23.30, men nu landar jag istället 19.30. SÅ SJUKT SKÖNT!!




Panik på facebook



nöjd_tjej_89@airport.eg

Inga kommentarer: