2011-07-14

"Ta det inte personligt"...

..sa de till mig. "Inte ta det personligt!?! Hur ska jag inte kunna ta det PERSONLIGT? I 20 minuter har ni beskyllt MIG för era rum ni inte fick. Ni har överöst MIG med era klagomål. Ni har anklagat MIG för att datafel uppstår. Ni har skrikit på MIG och krävt era pengar tillbaka av MIG, PERSONLIGEN. Ni har inte lyssnat på de lösningar JAG erbjuder. Enligt er har JAG förstört er semester. Hur ska jag inte kunna ta det personligt?"...

...ville jag skrika tillbaka. Jag bet ihop, ringde chefen som tog över och sen grät jag. Ingen bra dag för att skälla på mig.

Igår hittade jag en sistaminuten-biljett från Arlanda till Hurghada, flight only, tur och retur, för bara 500 kronor. I några minuter bubblade lyckan i kroppen och tanken att om ett dygn får jag somna bredvid Kristoffer fick mig att må sådär bra som bara han får mig att må. När han tänkte boka var biljetten såld och sakta gick luften ur mig. Det går helt okej med detta distansförhållande, men när jag var så nära att nästan få träffa honom blir det extra tungt.

Idag vaknade jag och var väldigt borta i tankarna. Åkte ut till flygplatsen med gästerna som skulle hem och reagerade knappt när lokalguiden pratade med mig. Tankarna vandrade istället till besöket som var så nära att bli av. Tanken att få möta Kristoffer på flygplatsen istället för gäster som skriker på mig.. Vilken dröm det hade varit!

Men för att fixa lite gladare stämning bjuder jag på fina bilder från min mobil. Nu blir det gymmet och sen kaffe och en shisha med Heidi. Puss!


Strömmen gick, Annamari tände ljus och jag plockade fram Ahlgrens bilar.


Nilen från ett bussfönster


Snusk är de bra på de gamla egypterna!


Ahmed och jag på citytur


Christian lyckades fuska sig till shot gun


Från en hotelldörr

2 kommentarer:

Frida sa...

Hjärtat hoppas du får en bättre dag imorgon. Och att din man tar sig ner snart. Han kan få åka i min resväska tillbaka. Kram

Anonym sa...

Hej gumman vilken duktig skrivare du är. Du måste verkligen få uppleva mycket spännande saker men jag förstår att du längtar hem till allt de dina ibland. Kul att du kan få lite semester i augusti, har nöjet att få ha mamma här i 2 dagar innan vi åker ner till Grebbestad tillsammans. Stor kram från Lottie