2011-07-06

funderinger i livet.

Vi har fått listor över vilka jobb man kan söka till vintern. Jag ska ju bara söka ett jobb, guide, men frågan är var. Mexiko, Kuba, Egypten, Kenya, Gambia, Indien, Thailand, Marocko, Sri Lanka... Möjligheterna är många. Och som alltid när det finns många alternativ att välja mellan får jag ångest. Jag trivs så oerhört bra med det här jobbet. Jag vill inte åka hem till Sverige i oktober. Jag vill verkligen söka vidare, till nästa destination, till nästa kultur att lära känna, till nästa språk att börja träna på. MEN. Jag längtar efter Kristoffer, jag längtar efter min familj och mina vänner. Jag längtar efter en vardag i Sverige, med killen jag tycker om med ett jobb jag finner roligt och stimulerande. Jag vet att allt det kommer. Jag vet att ni finns kvar, jag vet att jag ska passa på, jag vet att det här är rätt jobb för mig just nu. Men alla dagar är det inte lika lätt att komma ihåg det. Jag måste lära mig njuta av dagen idag, och inte bara planera inför morgondagen. Sluta fundera på vart det är bäst att vara och bara njuta av det fantastiska jag är med om nu. Men det är inte alltid lätt.

Inga kommentarer: