2011-03-30

modell/mobil




Såhär röd blev dagens färg. Färgat i slingor, så är inte helröd överallt.

Fick även min mobil idag, som jag letat överallt efter. Kristoffer hämtade ut den och kom förbi salongen. Där upptäcker jag när jag öppnar lådan att det är fel färg. Jag dör. Det är inte ofta jag köper något jag verkligen, verkligen vill ha och har letat efter. Jag handlar spontanköpta kläder på secondhand och då blir jag glad över att hitta något snyggt som passar. Annars köper jag inte så mycket. Helt enkelt, nu när jag letat länge efter denna mobil och det är fel blir jag så ledsen och grinig. Varför kan det inte vara rätt? Letade från början efter en viss modell med blå kant, men nöjde mig tillslut med en med grön kant. Förstå besvikelsen när jag öppnar lådan och ser att baksidan är vit, inte svart. Och då är det sista jag säger i butiken att "jag vill inte ha en med vit baksida." Den enda mobil i denna modell, säljaren säger att "jag antar att baksidan är svart" och jag köper. GAAAAAAH. Ringde direkt. Frågade om att göra ett återköp, men eftersom jag hade öppnat paketet fick jag inte göra det. Hur ska jag kunna se färgen om jag inte får öppna lådan? Hade jag velat ha en med vit baksida hade jag kunnat köpa en begagnat istället, mycket billigare.. Tillslut erbjöd de sig att betala ett svart bakstycke. Tack för det! Nu ska jag bara ut på stan och hitta ett innan jag åker. Det är ju problem, hann inte beställa en telefon från Hongkong eftersom jag åker på lördag och nu hinner jag inte beställa ett bakstycke från nätet. Därför köpte jag en med rätt färg för att få den i handen innan jag åker.

Och jag blir galen på att jag blir så upprörd över detta och skriver ett jättelångt inlägg, men jag vill ju ha en mobil jag vill ha, inte en som funkar.

Hoppas det löser sig imorn.

Imorn har jag även tvätt-tid och ska packa. Sedan blir det Samuels studentskiva med 90-talstema. Sedan på fredag kommer Karin upp. Yey!

1 kommentar:

Maria sa...

Snygg färg!!!!

Jag tror det andra handlar om resfeber ;)

Puss
Mamman