2011-03-26

Hemmabesök




I måndags åkte jag. Mamsen och pappsen skulle ha kommit upp i helgen, men kommer inte Mohammed till berget, får berget åka till Mohammed. Jag åkte vi Alingsås och hälsade på Louice. En mycket trevlig tjej som var på samma reseledarkurs som jag. Hon är spinninginstruktör så på tisdagen klockan 0710 var vi uppe och spinnade. Det var jättehärligt. Klockan 8 åt vi frukost alldeles fulla av energi. Sedan åkte jag vidare hemåt.

Middag med mamma, pappa, lillebror. Åh, så härligt att få komma hem och vara ledig. Städa i (det nyrenoverade) köket bara för att jag inte måste göra det. Mysa med katten, leka med hunden, få hjälp av mamma med alla olika papper..

Onsdagen gick jag och lillebror på en föreläsning på folkhögskolan. En man som pratade om "De ungas revolution i arabvärlden". Riktigt bra. Visst, han var väldigt aggressiv, men det var väldigt intressant. Och sedan när han sa att det inte var något problem att befinna sig i Egypten kunde mamma pusta ut.

Sedan gick jag och lillebror på promenad på Tjurepannan. Det blåste som tusan, bilden ovan. Men härligt. Vi handlade och lagade mat och sedan kom Mikael, Kim och Mirja på middag. Oj, vad trevligt vi hade. Det blev många härliga skratt.

På födelsedagsmorgonen blev jag väckt med både prinsesstårta OCH pannkakstårta. Lycka. Sedan var det bara att säga hejdå, packa ihop sig och dra. Hem till Stockholm.

Inga kommentarer: