2011-01-12

Mallis

I måndags kom vi hit, men det känns som om vi har varit här i tre veckor nästan. Vi är typ 35 personer på kursen, svenska, norskar och danskar. Det är väldigt mycket att ta in på samma gång, alltså känns det som att tiden går fortare. Danskan är svår att förstå, men det verkar som om de har svårare att förstå oss :) Vi är förbjudna att prata engelska, just därför att vi ska lära oss danska. Känns verkligen som om det här är rätt yrke för mig, som det känns nu vill jag bara ut och jobba direkt, inte sitta här i skolbänk och "lära" mig service. (känns som om allt vi går igenom är självklart, men det kanske är någon som behöver lära sig det här) Om typ en timme ska vi ha presentation på valfritt resmål, jag ska berätta om exotiska Grebbestad. Känns tryckt att prata om något jag verkligen vet mycket om.

Annars ser dagarna ut så med lektion 0900-1900 med en kvarts paus varje timme och lunchrast 13-15. Imorgon ska vi börja med morgongympa :) Vi har haft strålande sol båda dagarna, men det är inte jättevarmt. Men det är vart fall ingen snö! Jag har det gött helt enkelt. Nu måste jag plugga.

2 kommentarer:

Maria sa...

Älskling vad bra att höra från dig. Jag kan förstå att det kan kännas konstigt att gå i skolan och lära sig service men som du säger så finns det nog dem som behöver. Inget du behöver dock egentligen.

Ha så kul med morgon jympan

Puss mitt hjärta
Mamman

Kim sa...

Wow häftigt vad du gör allt möjligt hela tiden - sambo och Mallisdansk :)
Häsla solen från oss i gråa vintersverige!