2010-10-08

Möte med en ryss

Jag hittade en lapp på universitetet om att en rysk kille sökte svensktalande vän. I och med att jag precis börjat mitt nya liv (jag pluggar innan det är för sent) tänkte jag att det här är precis i linje med detta. Alltså, jag skickar ett sms om att jag pluggar ryska och gärna är en vän, han svarar och vi ses över kaffe på Wayne's. Det är skitsvårt att prata ryska. Jag har ju bara övat på "hej mitt namn är Cecilia, det här är min familj, fritidsintresse, boende" etc. Menmen, övning ger färdighet. Han bad mig förklara ordet "svenne". Det är ganska svårt ändå.. Har suttit på StudentPalatset i två dagar med massa plugg. Känns bra. Kristoffer jobbar imorn så jag tänkte plugga lite då, för då kan jag vara ledig på söndag med kusinen. NICE!

Föreseten, jag sprang Topploppet på 26:58 och hamnade på plats 187 av 1200. Bra!

2 kommentarer:

Maria sa...

Fantastiskt bra sprunget för att inte ha sprungit förut!!!!

Spännande att ni båda har varsitt besvärligt språk att träna på.

Puss hjärtat

Anonym sa...

"svenne" - нормальное слово, такое же как "rysse"
а так русский это очень просто