2010-10-10

Ledig lördag

Kristoffer sov över och han skulle upp och jobba snortidigt. Alltså ringde klockan 0545. Stackars honom, jag kunde ju ligga kvar.. Jag gick upp någon timme senare typ 5 och hamnade framför datorn. Jag kände att jag var värd en ledig dag efter min två pluggdagar. Sökte jobb som reseledare på både Apollos och Vings interna utbildning, jag har ju en liten dröm om det.. Får se hur det går. Får se om jag får ta med +1. :)

Det var strålande höstväder igår och jag bestämde mig för att strunta i träningen (hade ändå fortfarande träningsverk) och promenerade in till stan. Gick förbi Bondens egna marknad, inte att föredra att komma förbi vid 14 när de öppnar vid10. Allt de goda har redan försvunnit.

Promenerade vidare, Kent i lurarna och solen i ögonen. Hamnade på Slussen, tog tunnelbana till Skärholmen, besökte Sthlms största Myrorna och traskade därifrån till Kungens Kurva. Där jobbar snyggaste killen i stan och han blev väldigt överraskad att jag kom på besök. När han hade slutat köpta vi tacos och gick sedan hem till honom över Västerbron. Den fantastiska höstdagen avslutades med en finfin solnedgång som vi stod och njöt av däruppe på broa. Sen åt vi tacos och fortsatte mysa med Kung Fu Panda :)

Inga kommentarer: