2010-08-29

ofint avslut och sjuk början

Göteborg och sommaren skulle avslutas med stil. Sista Colors på Nef och vi var ett gott gäng som åt middag hemma hos Vicke. Mycket trevligt. Jag och Karin var där i leoparden (oj vad uttittad jag blev på bussen!). Vi gick till Nef och därifrån bar det av...

(censur, censur, censur, skål, censur)

Kom hem till Vicke vid 0441. Var lite orolig, för mitt tåg skulle gå vid 0832 och jag skulle åka på mobilbiljett. Jag hade ingen mobil med mig hem... "Äsch, det löser sig" tänkte jag. Vid 09 vaknar jag och blir skitförbannad på mig själv. Menmen, det går fler tåg, så jag åkte in till centralen, pröjsade 190 spänn och fick åka X2000 två timmar senare än beräknat. Jaja, sånt som händer.

Kom upp till Stockholm till en älskad kusin som stod och väntade på mig. (ja, jag hade hört av mig, så hon hade inte väntat i två timmar!) Gick förbi affären och hamnade sedan hemma hos Unn i hennes mysiga lilla, lilla lägenhet. Träffade hennes vän Klin och vi stekte pannkakor och myste. Jag mest hostade och var eländig. Det blir så när man springer runt hela natten endast iklädd sin leopardpyjamas, då blir man förkyld! Men, jag har lagt Göteborg med alla fester bakom mig och satsar istället stenhårt på ett nyktert Stockholm. Får se hur det går! I vart fall är det oerhört trevligt att faktiskt vara här, på riktigt!

Inga kommentarer: