2010-08-09

besök från Norge

Satt i torsdags och chattade med Daniel, midsommarflörten. De hade pratat om att ta sig ner till Göteborg, helgen runt den 25. Jag berättade att jag kanske inte bodde kvar då varpå han svarar: jaja, men då kommer jag imorn! Sagt och gjort. Jag jobbade ute i Högsbo till 2215. Tog mig in till Nef och tog en öl medan jag väntade på honom. Hade räknat att han skulle anlända runt 01. Klockan 00 ringer han och säger, nu är jag här! Det är med att guida i Göteborg någon som snackar norska och kör bil är inte det lättaste, så jag tog mig till centralen där han stod och väntade. Vi åkte tillbaka till Nef och jag fick dricka upp min öl.

På lördagen gicks det en solskenspromenad och sedan åkte vi till Liseberg. Träffade Andrea och vi fick utnyttja hennes fina personalförmån :) Åkte bergbanan, balder och kållerado. Det blev inte mer, för det var så sjukt mycket folk överallt. Stod i kö i 30 minuter till kållerado, åkte nästan hela och skulle precis åka upp för sista rampen när den stannar. Vi blev evakuerade. Daniel förstod inte grejen med att attraktionen varken var snabb eller farlig, "vaddå, är vitsen att man ska bli blöt?" Men som sagt, norrman... Avslutade med gasten. Jag skrämmer verkligen upp mig själv och blir sådär töntig rädd för allt som hoppar fram överallt. Då är jag inte jättehäftig. Åkte hem och käkade mat. Fick Boris på besök och vi försökte styra upp kvällen. Är inte jättelätt när man ska komma överens med en drös andra folk som ska ut tillsammans med oss. Vi hamnade på Röda Sten. Kul, inte jätteskoj, men jag var inte riktigt på humör..

Söndag blev det besök hos Daniels syssling/pyssling/släkt och sedan stekte jag pannkakor till frukost. Vi hade slagit vad och jag hade förlorat. (ni vet det obligatoriska vadet om vilken färg på Baldervagnen man får åka). Mums. Sedan blev det paltkoma i soffan. Pojken stack iväg för att hinna till färjan, jag lägger lite patiant på datorn och sedan kommer Anna på besök. Båda två var jättetrötta så vi mest var. Men det var trevligt också. En helhelg, känns som det är den enda som jag varit ledig sen midsommar... Det behövdes tror jag!

Inga kommentarer: