2010-06-22

tisdag

Andrea, fröken Gött, sov över. Oerhört trevligt att träffa henne, trevligare hade det varit om inte jobbet hade ringt på morgonen. Men, jag tycker om att tjäna pengar, så jag hänger inte läpp. Hamnade på en Willys butik i närheten där jag plockade varor. Dagens var när en äldre man kom fram till mig och konversationen löd:
-Vet du, öh... oj. Vet vet du om.. oj, nej, jag glömde det. Öhm.. Har du den där låten, "If we're going to San Fransisco?"
-Visst vet jag vilken låt det är, svarade jag. Han tar ett steg närmare, jag känner spritlukten.
-Nej, alltså, du vet ABBA?!
-Jo, jag vet ABBA.
-Nej, har du låten "If we're going to San Fransisco".
-Vill du att jag ska sjunga den?
-Nej, har du den?
-Naej, jag har den inte...
-Nej, då får jag leta vidare. Tack för hjälpen!
-Ja, varsågod!?

Tokigt!

Inga kommentarer: