2010-06-17

Sommar- Sverige, min fina vän.

Tisdagen bestod av att packa upp väskan och tvätta alla kläderna. Städa i köket och promenera hunden. Jag traskade ut till TanumStrand där kära Eric Johansson jobbade. Drog alla ryska rövarhistorier samtidigt som jag tittade på när han åt lunch. När vi sitter där får han ett sms av Elvira "grillning på min balkong vid 18?". Är det något jag saknat i Ryssland så är det spontaniteten. Lättheten att kunna träffa personer som man inte har umgåtts med i en månad, och som förstår vad man säger! Underbart. Jag bjöd in mig själv till grillningen och hade det jättetrevligt där på balkongen. När klockan blev kvart i öl gick de andra och la sig, men Moa och jag traskade vidare till Kallsup. Himla kul att träffa alla som var där. Återsåg Candy och fick massa kärleksfulla komplimanger, tror allt han var lite glad i hatten :)

På onsdan, när Moa och jag drack en cider på bryggan var jag så himla sugen på en sommar i Grebbestad. Just det där, jag känner alla här, jag vet vart det händer, jag känner grebbestad. MEN, när vi var på Kallsup på onsdgskvällen och jag inser att det är exakt samma människor som igår, jag känner alla här, blev jag rätt nöjd med mitt val att vara i Götet.

Inga kommentarer: