2010-06-19

glassig fredag

Kusin och jag slängde in oss i Hubbe och körde ner till Götet. I Göteborg skiner alltid solen. Vi dumpade stora klädpåsar i Adams lägenhet (på söndag flyttar jag in!!) och jag njöt av vilken fräsch lägenhet jag kommer att bo i. Kalaskul! Anna kom på besök och spanade in den fina soffan hon kommer ramla in på många sena kvällar, haha, självklart, välkommen! Sedan åkte Rikard och hälsade på systeryster och Anna och jag satte oss på bryggan i solen med varsin glass och cider. Det är så rackarns skönt att vara ledig i Sverige! Efter ett tag kom en jobbarkompis till Anna och hans vän och där satt vi i solen och bara hade det gött. Unn ringde, och jag fick prata med henne, mycket trevligt. På Sveriges baksida hade de åska, haha! Sedan ringde chefen från Nefertiti och säger att jag ska jobba. Mycket trevligt! Ska jobba på sommarpremiären av Colors, klubben som är ganska så, ganska så nice.

Åkte sedan in till stan, mötte upp Karin och vi mötte upp Eric, John och Rebecka. Tog oss till en park där det hölls releasefest för sommarens nummer av West magazine. Det grillades korv och dracks en öl. Sedan packade vi in oss i bussen. Abonnerad buss i två våningar med riktning Smögen. Kul, förutom att resterande folket på bussen var Oscars kompisar och inte Erics. Alltså lite äldre.. Menmen, det bjöds på öl och på baren i Smögen kunde man låtsas att man inte kände dem.

Jag gillar inte att dricka alkohol på bar i Sverige. Det är så rackarns dyrt! Men ändå står man där, puckad som man är, och beställer. Jävligt dumt. Lyckades dansa bort min tröja någonstans. Sånt som händer.

Inga kommentarer: