2010-05-08

En annan dag i maj.

Nu har jag faktiskt tagit tag i pluggandet. Insag vilken mojlighet vi har att lara oss ryska nu nar vi faktiskt befinner oss i Ryssland. Alla ord som vi anvant under kursen har jag skrivit upp pa lappar. Och de sitter jag och ovar flitigt pa framst nar jag aker trollejbuss. Och det gor jag ganska mycket. Det ar valdigt roligt att plugga, framforallt nar jag marker att det hjalper. Nar jag och mina tvillingsystrar spelar UNO rattar de mig (och skrattar at mig) nar jag har fel. Det ar bra.. Blir lite matt ibland pa lektionerna nar vi for trejde gangen gar igenom nagot och de andra inte kommer ihag. Just att nar jag nu har insett att jag faktiskt vill plugga gar det anda inte fortare framat eftersom de andra fem inte har fatt samma insikt an... Menmen. Har aven skrivit en text till P3 Planet, sa om ett tag kan ni hora min ljuva stamma i en radio nara dig.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag ska flytta journalistutbildningen till Ryssland också!! Det är tydligen vad som krävs för att få lite värme!! Grått, jämngrått, gråttgrått och alla nyanser av grått som tänkas kan, inklusive strilande regn och cirka fem plusgrader är vad Småland bjuder på. Man kan faktiskt bli suicidal för mindre! :)

en dag i taget sa...

Grymt Cecilia! Meddela när inslaget kommer! Har vi kanske en blivande utrikeskorre här? Ey??!

Du får se till att peppa de andra till att få samma insikt som du angående ryskan. Eller hjälp dem på traven så lär du dig ännu mer ;)

Kram