2010-04-13

Sista helgen i Holsbybrunn

Helgen var väldigt trevlig. Lördagen toppades med ett högskoleprov. Har inte känt mig så dum på riktigt länge. Matte och statistik var jag beredd på att det inte skulle gå vägen, men när både svenska, engelska och orden var problematiska, då kände jag mig dum. När jag kom hem och kunde rätta provet insåg jag att det var tydligen inte jättemycket fel på hjärnan. 85 rätt, och enligt förra året nomineringstabell är det ändå 1,4. Bättre än sist i så fall!

Lördagen fortsatte med att Erik Johansson den yngre kom på besök. Han tokcharmade oss med en påse ostbågar. Det blev några öl i bastun och sedan Djävulen bär Prada. Lugnt och skönt. Söndagen försökte Karin och jag roa oss bäst vi kunde. En strålande solksenspromenad i skogen och sedan en tur in till Vetlanda. Där skulle vi först köpa en grej på H&M, stängt, och sedan fika, stängt. Man skulle kunna tro att vi är på landet. Vi tog varsin kaffe på Ica Maxi. Erik Johansson d.y. kom förbi och visade upp sin mycket frescha hoj. Den såg ut att gå fort. Tillbaka till Holsby, baka hallongrottor med dumle (mums!) och sedan kom söndagsångesten. Uschlingen för att göra läxan. Jag sket i det.

Inga kommentarer: