2010-04-17

shit pommes

Hela veckan har varit skogstokig. Den 15 april var i torsdags. Det är senaste dagen att söka till universitetet. Visst vet jag någorlunda vad jag ska göra, men inte hur systemet fungerar. Att fortsätta med ryskan tycker jag hade varit roligt, men jag har inte kunnat bestämma mig vart, antingen Stockholm eller Lund. Jag sökte båda två med tron att jag skulle kunna bestämma mig sen. Efter ett sent samtal från en storebror som alltid vet bäst, kom vi fram till att jag redan gjort mitt val. För som förstahandsval sökte jag till Stockholm och då kommer jag komma in där och då kan jag inte välja Lund och hejåhå. Det går ju alltid att fixa och byta om det är så, men jag längtar till Stockholm. Men jag kommer ju ändå hamna där förr eller senare och då kanske jag skulle testa på studentlivet i Lund.. Ojoj, det är mycket nu.
a
Annat som bidragit till den tokiga veckan är att Zoya har fortsatt insistera på att ge oss läxor i tron att vi faktiskt gör de. Ikke! När solen skiner och Småland för en gångs skull är vackert vill vi ju inte sitta inne och göra läxor. Nej, solskenspromenader i skogen blir det då. Städa ur vårt boende gjorde vi också. Det tog tid, men inte så lång tid som vi trott. Rackarns mycket saker har vi haft där nere. Jag får lust att bara åka till tippen och dumpa allting. Men det kanske räcker med att inte köpa något nytt. Hade varit en liten befrielse att göra sig av med några påsar kläder till exempel.

Träna, besöka Erikshjälpen en sista gång, se Grey's och såklart träna sångerna. Vi hade konsert som avslutning på kursen i Sverige. Av oss sex personer sjunger vi alla hellre än bra. Så vi stod i matsalen med ett stort leende på läpparna och skämdes inte alls. Vi fick i vart fall applåder efteråt. Efter lunch packade vi in oss i en överfull Hubbe och körde raka spört. I Göteborg vid 16 och ut å lämna Karin i Hjuvik. Hej familjen Bore! Tillbaka in till stan och träffa Betty. Mycket trevligt. Träffade sedan Adam, Naomi och Rebecka hemma hos Adam. När de satte igång sin whiskyprovning satte jag mig åter i Hubbe och körde hemåt. Blev invinkad på blåskontroll på vägen, men jag log sött och behövde varken blåsa eller visa körkortet. Jag tror att det var avsaknaden av stål i munnen som gjorde. Förbi på tårta hos Henry och sen, mitt i natten kom jag hem. Låååång väg färds mot mål. Men nu är det bara att packa upp, städa och packa ner igen. Söndag åker jag till Göteborg, till Stockholm på måndag, Helsingfors på onsdag, Moskva på torsdag och på lördag tåg till Tjeboksary. Där blir det ryska för hela slanten.

Inga kommentarer: