2010-04-30

MAT!

Alltid min favorit. Nar det skrevs blogg fran Gunilla handlade vart och vartannat blogginlagg om maten och har skulle det kunna vara likadant. Frukost ar alltid grot. Majsgrot, risgrynsgrot, havregrynsgrot eller vetegrot. Och det ar bara grot. Varken mjolk eller sylt till. Jag gillar det. Forsta dan tackade jag nej till brod och ja till stekt agg, sa det har jag fatt resten av veckan ocksa. (och nej, jag gor ingenting sjalv. Vaknar, klar pa mig och gar ut till dukat bord) Lunchen ar minst lika spannande. Den har veckan har vi atit pa ett kafe precis vid skolan (och mig). Man bestaller framme vid kassan. Det blir mest "ooh, sallad nummer tva och soppa nummer fem, ooh, och brod tack." Sedan satter man sig och vantar med spanning pa vad man lyckats bestalla. Det har inte blivit nagon riktig miss an, dock fick jag in en soppa med mycket misstankt kott. Lever, tunga, lunga, vem vet. Och framforallt, jag vill inte veta. Ibland slinker det med en pirog, kanske med kott, kanske med kal. Men nu tanker ju ni, eftersom vi har atit dar hela veckan borde vi ju komma ihag vad vi atit och vad som var gott. Det tankte vi ocksa nar vi kom dit dag nummer 2. Det visade sig tyvarr att de byter meny var och varannan dag. Men det gor ju inte sa mycket, lunchen blir ju mer av ett aventyr. Vi gar i skolan ute i fortorten ocksa, sa det ar ju inte jattedyrt med mat. En sallad, en soppa och tva brod for ca 50 rubel (som sagt, delat pa 4). Men i och for sig, vi brukar dela pa en flaska vatten for 30 R, sa det gar ju pa lite till... :)

Forsta fredagen skulle firas med lunch pa stan. Det sket sig rejalt. Varldens flashigaste restaurang, dar vi vantade pa maten i 50 minuter for att sedan fa in precis sader att man inte blev matt. Men det blev ju i alla fall en fredagsol. Ikvall ar vi aven bjudna pa fest med var nyfunna kompis. Far se hur det blir.

Inga kommentarer: