2010-03-03

Zoya - såja, såja.

Måndagen började skittidigt i Lindome. Utan bil är jag fast i kollektivtrafiken. Tack och lov är det inget som krånglar, utan jag kommer till NÄL i tid. Väl där tar besöket 5 minutar för att läkaren ska se så att allt är bra. Kul. En skruv i överkäken måste tas bort, alltså blir några foton tagna och jag får en ny tid om två veckor. Buss till Uddevalla, en timme tidig. Blir inakallad 20 minuter tidigare till ett besök som tar knappt 3 minuter. Skoj! Sen bär det av hemåt. Jag kände ett behov av hemma. Pappa och den nyopererade hunden kom och mötte mig på staionen. Pappa och jag käkade lite lunch. En litet lur i soffan, slänga några ord med mamsen när hon kom hem. Sedan satte jag mig på tåget till Gbg igen. Träffade Moa på tåget och hade väldigt trevligt sällskap hela vägen. Tog mig ut till Karin i Hjuvik och kände mig helt färdigrest. Vi såg på en askass film och gick och nannade tidigt.

Tisdagen skulle varit första dagen med vår nya lärarinna Zoya. Jag vaknar utsövd i ett soligt rum i Hjuvik istället. Dagen går i väntans tecken. Karins lillebror skulle kommit hem från sin resa i söndags, planet var försenat typ två dar, så vi väntar på livstecken från honom. Även väntar vi på att bilmekaniker ska slå en pling och säga att Hubbe är okej. För att fördriva tiden tar vi med Mix på en strålande solskenspromenad vid vattnet. På väg tillbaka stannar en bil och Per hoppar ut. KUL! Senare får vi ett samtal om att Hubbe är okej. Skönt. Under dagen har jag fått sms av Robin med rapporter om den nya lärarinnan Zoya. Först trodde jag på honom att hon var helt förskräcklig, men när sms:en bara blev värre och värre förstod jag att han överdrev. Men det var med lite nervositet som vi åkte mot de småländska skogarna.

Inga kommentarer: