2010-03-15

Sobbota s zjournalistom.

I lördags var det öppet hus. Vi knallade upp och satt i vårt klassrum och bara väntade på anstormningen. Som aldrig kom. Martin spelade schack med Zoya, Karin spelade dator och Robin surfade. Så jag gick helt enkelt in och satte mig hos journalisterna. De har deadline på sin tidning på tisdag så de tog tillfället i akt att jobba på den. Alltså satt ingen och berättade om deras linje. Jag såg en möjlighet till aktivitet, så jag satt och berättade glatt om vad de gjorde, vem som var chefsredaktör, lite om upplägget, visade senaste numret. Uppskattat. Sedan åkte Karin, Martin, Robin och jag in och fikade i Vetlanda. Fortsatt utveckling på teorin och vad Vetlandabor gör en lördag, först Erikshjälpen och fyndar, sedan ett besök på det enda fräscha fiket i stan, och senare på kvällen Stadshotellet. Så aktiva var inte vi. Vi åkte på tur och kollade in skidbacken, sedan dumpade Martin oss hemma och vi försvann åt var sitt håll. Jag satte mig på en pall utomhus och njöt av den strålande solen. Satt och drack en öl och läste en bok och bara njöt av att det snart är vår.

Efter middagen kom Martin tillbaka och då satte kalaset igång. Ytterligare en öl eller tre, för att sedan gå vidare till ölspel med fåniga regler om att alla tjejer ska dricka med toapapper i munnen. Töntigt! Framåt 22 kom några journalister och hämtade ner oss. De bor ju som bekant under oss och tyckte att vi var ganska tråkiga som satt uppe hos oss. Så vi gick ner till de och höjde partystämmningen tre snäpp. Och flyttade lite möbler och betedde oss, men kul var det!

Inga kommentarer: