2010-03-11

grattis storebror.

Ett år äldre blir storebror idag, då är det snart dags för mig. I övrigt är det mest tugg i Holsby. Inte särskilt jättemycket som händer. Vi går igenom samma saker om och om igen, ändå fastnar det inte. Det handlar om "to go" där i ryskan det är två olika om du går till fots eller med bil/buss/tåg/maskin. Såklart är det olika ord, det finns småord för allt i ryskan. Heltokigt. Och när vi sedan ska böja de i dåtid och framtid blir det jättesnurrigt eftersom pajechal blandarjag ihop med prijechal som betyder något helt annat. Jättesnurrigt. Sen sitter vi även och jsunger i närmare en halvtimme varje dag. På skoltid! Ryska sånger med alldeles för ord. Det är roligt eftersom vi alla brukar smånynna i matsalen på sångerna.

Igår var jag och Karin jättegriniga. Inte på varandra, men det var ju på varandra vi tog ut det på. Tyvärr. Tillslut sa Karin att vi inte kan vara gringiga på varandra, så då la vi av med det. Skönt när det är så lätt att lösa ibland. Vi har även ett expriment den här veckan om diskstället. Vi är ju ändå fem personer som bor på Hemmet, men det verkar bara vara två som plockar ur disktället. Gissa vilka två? Så nu bojkottar vi det och försöker ignorera det som alla andra och ser vad som händer. Igår var även dagen då jag itne kunde koncentrera mig på någonting utan var tvungen att fylla huvudet samtidigt som jag sysselsatte händerna. På med hörlurarna och pusta stekpannan. Med Svinto gned jag bort fett från år av odiskade folkhögskolemiddagar. Det var skönt att få se resultat direkt.

Idag bestämde vi för att fira lite extra och klädde upp oss i våra toksnygga blusar. Karins är gul och min är lila. Helsnygga är vi. Imorn åker jag till tandläkaren och snittar lite i läppen. Missar dagen då skolan serverar hamburgare. Hur kul är det? Kunde de inte serverat typ något som bruna bönor och fläsk? Suck.

Inga kommentarer: