2010-03-25

Födelsedag nummer 21.

Igår kom lillebror på besök. Jag hade anat det, men inte han skulle komma redan i tisdags. Vilken bättre present kunde jag få? Tyvärr kom han ner till en kväll med tv-tittande och trötta studenter, men däremot blev födelsedagen bättre. Alla andra dagar går jag upp och gör gröt till Karin. Hon kommer utstapplande en kvart senare och äter. Men igår fick jag inte ställa klockan. Lite nervöst då jag vet hur både Martin och Karin är på mornarna, men de gick upp och färdigställde pannkakstårtan. Helt underbart. Jag älskar att bli väckt med pannkakstårta!

Dagen rullade på, vi fick havreflarn till efter lunchen, Zoya var väldigt mycket snällare mot oss och redan vid 1350 fick vi sluta. Friskvårdspedagogerna på skolan behövde nämligen folk som ställde upp och blev masserade. Så vid 1400 lägger jag mig på bänken och får 45 minuters massage. Bra massage till och med. Sedan gick vi rödmosiga hemåt. En tur till Vetlanda och växla in födelsedagspresenten. (Jättekul mamma!) Systemet och sedan Ica Maxi. Jag lyxade till det med köttfärs. Hobby-vegetarian som jag är har jag inte köpt kött på jättelänge, men igår var det ju ändå födelsedag! Lillebror lagade mat, jag putsade skor och Karin pluggade.

På kvällen hade vi Finmiddag. Tända ljus, finklädda och finvin. Lagom till efterrätten kom Erik Johansson (Nej, inte den Eric Johansson som läser journalistik i Stockholm, utan Erik Johansson som läser journalistik i Holsbybrunn). Mycket trevligt. Efterätten var mamma Knapes special, citronsorbé med bubbel. Grymt gott! Efter mycket prat och skratt blev det fiskedamm. Det blir man aldrig för gammal för. Lina var alldeles till sig. Godisätande i soffan och två ballonger letade vi fram. Lugnt och skönt. Sen blev kvällen sen och jag gick och la mig. Mycket nöjd med dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte jag var lite påhittig där.
Underbart att få krama på dig mitt hjärta.