2010-03-02

Ett hejdundrande veckoslut!

Fredagen blev mest äta cheesecake och prata lite om Ryssland. Pelle (rektorn) kom på besök och han kan prata. Som vanligt slutade vi vid lunch. Jag, Karin och Anna packade in oss i Hubbe för att åka hemåt. Han startade itne på första försöket, men på andra. Tack och lov. Vi tutade och körde. Anlände till Göteborg. Hittade ett systembolag och en konsumbutik som sålde vanijlsås. Karin åkte hem till sin mormor och jag åkte hem och parkerade hos Gustav.


Mina favoritkillar

När jag hälsat på kära familjen Gabinus traskade jag och Gustav upp till Kotte och det är väl där det hejdundrande veckoslutet börjar. Kotte och Filip har bakat kaka. Erling hjälper till i köket och jag vet ingenting. Benjamin kommer och då börjar kafferepet. Förstå vad trevligt att sitta i köket med alla mina pojkar och ha kafferep! Vi pratade om våra barn, våra män och våra recept, sånt man gör på kafferep. Dock var kaffet rejält spetsat och jello-gelén var hälfta-hälfta. Men det slank ner ändå. Kvällen blir äldre och äldre och efter nen frågestund som hette duga begav vi oss ut på stan. Hittade Anna och Anni på StyrbordBabord och dansade hela natten lång. Helskönt. Det enda jobbiga med krogarna i Götet är att de stänger vid 0400. Då är man itne hemma förrän typ 0530 om man ska hinna med nattkebaben.

Fin kvällsbild

Lördag morgon är en tung morgon. Alltså går jag och Kotte ut på en strålande solskenspromenad in till stan. Vi köper läsk och frallor och går sedan hem och äter frukost. En dusch senare är jag redo att träffa kära mor som är i stan på horse show. Sedan tillbaka till Gustav, middag med hans föräldrar (mycket trevligt!) och sedan till Kotte och Lisa för att mysa lite. Planen för kvällen är att ingen vet någonting och allt är möjligt. Det slutar med att ett stort gäng gamla DSG:are träffas i lägenheten. Vi äter Lisas nybakta bröd och umgås och har jättretrevligt. Tills grannen kommer upp 00.05 och skriker åt oss att stänga av musiken. Då gick vi på klubb istället. I och med att vi blev avbutna så abrupt bestämde sig alla för att fortsätta festen ute. Jädrar sicket hålligång vi hade på Nefertiti. Det blev avslängde bh:ar som Dj:n hakade på med. Fuldans med Josef tills vi hade alldeles för mycket utrymme. Räddning av en alldeles för full tjej. Kalas i timmarna fyra. Helfestligt.

Således var söndag morgon en tung morgon. Vi vaknade ganska tidigt, men jag borstade itne tänderna förrän vid 17. Segt. När jag och Kotte skulle ta bilen till Filip vägrade den att starta. Kul. Vi blev bjudna på bullar av Anna och Calle, och när jag ser stora problemmoln torna upp sig i horisonten av det okombinerbara att få bilen till verkstad och ta sig till trollhättan på samma dag erbjöd sig Calle och Anna att bogsera Hubbe till en bra mekaniker. Tack för ett par extraföräldrar! Filip kommer istället in och hämtar oss och sedan blir det en hejdundrande middag i Lindome. 4 sorters svamprisotto med ankbröst. Känn på den!

Inga kommentarer: