2009-11-09

förra veckan - förra livet.

Det var både jobb på Gården hos Nicki, Halloweenpartajgalejcocktailparty, jobb på Kållerreds Köpstad. Men, det är allt old news.

Nu hare börjat, blev anställd på ett bemanningsföretag i måndags och jobbade ons-fre plus söndag och idag måndag. Så himla gott att göra något vettigt av det hela. Och tjäna gott med OB på söndagen (åtta timmar jobbade jag!) Mycket trevliga arbetskamrater, lätta arbetsuppgifter och en buss som går utanför mig direkt till Frölunda Torg. Kan inte bli mycket bättre. :)

Veckans höjdpunkter bland kunder var ändå en dam som kom fram till mig och pratade på ett språk jag inte förstod. Jag förstod att hon letade efter något, men inte vad. För att underlätta gjorde hon tecken för att äta (ni vet, stoppa in saker i munnen och tugga.) "Jo, tänkte jag, vi är i en himla matbutik och du visar tecknet för att äta. Nu förstod jag genast vad du menade!" Men jag sa inte så mycket och gick därifrån...

Idag har jag och Mari skrattat åt en kille som kom fram och frågade om "ni vet en såndär gul med grön på och så häller man och rör om". Aha, vi fethajar.

Ska jobba i samma butik till på torsdag, efter det får vi se vart jaghamnar.

I övrigt, ett helt år tillsammans med Johan idag. Det känns väldigt bra. Väldigt väldigt bra. När jag kom hem från jobbet så hittade jag en stor blombukett och en chokladask hängandes på dörren. Killen kan konsten! Sedan toppat med ett timslångt samtal från Finland och jag kunde inte må mycket bättre. Han känns inte så långt borta nu när jag precis fått höra hans röst.

Inga kommentarer: