2009-11-21

Besök på öarna

Gustav och Kotte var över i onsdags. Vi drack en öl eller två och spelade tv-spel och käkade chips. Himla trevligt. GG drar nu till Bangkok för att därifrån segla en båt till Medelhavet. Himla tufft!

Torsdagen tillbringade jag och Kotte i mjukiskläder. Mycket kort promenad, pannkakor till lunch och tv-spelande innan jag åkte och jobbade 4 timmar. (ca 700 spänn tjänade jag, jag gillar starkt handels OB-tillägg).

I fredags var jag ute och jobbade på Hönö. När jag satt på färjan blev jag så glad åt att återvända till öarna. Det kändes så fint att tänka på allt vi har hittat på och att jag nu inte hade några krav från skolan eller dylikt.. Efter jobbet traskade jag hem till Irmeli. Jag hamnade i min och Ellas gamla lägenhet. Fick umgås med brudarna och fick lite shysst Öckerökänsla. Himla mysigt. Blev sedan inte förvånad över Västtrafiks fantastiska tidtabell. Åkte från Intaget vid 22.53. Kom till färjeläget vid 23.00. vid 23.50 gick färjan. bussen kom 00.10. Gick av vid Eketrägatan och skulle där ha väntat en halvtimme. No way. Jag gick hem. Helt enkelt, turen som på ditvägen tog 40 minuter tog på hemvägen 2 timmar. Helt sinnes, jag är lite sur på Västtrafik.

2 kommentarer:

Morten sa...

Hej Cecilia
Jag läser din blogg - du skriver som vanligt med schvung/klämmigt. Ser att det snart är dags för din svåra tandop: Du är tapper du och jag öanskar dig allt gott därefter.
Jag ser okså att du gillar pannkakor och att du kommer till Stockholm. Kom in till mig på en fläskpannkaka så skulle du göra mig mycket glad. Vad gör du i GBG förresten föruto äter pannkakor?
Morsning!

Anonym sa...

Nej nu vill vi ha lite uppdatering tack!

Mamman