2009-10-27

Ny vecka - Nytt liv

Den här veckan är det serri!

Måndag.
Jag gick och sökte jobb på ett café på Lindholmen, de behövde ingen just nu, men skulle ringa om det krisade. Gick sedan till biblioteket och lånade två vegetariska kokböcker. (Nu kör vi!) Bläddrade lite och suktade. Gick sedan till Sportlife med en rabattkupong som gav mig två veckors fri träning. "Kalasbra" tänkte jag och dunderstartade med Bodypump. Fyttihelvete vad jobbigt! Det var lyft med vikter hit och dit och knäböj och singelrodd och allt som var jobbigt för en helt otränad 20åring. När jag gick därifrån var det på darriga ben och stegen var inte särskilt långa...

Tisdag.
Uppe med tuppen och morgonpromenaden gick till affären. Eller promenad vet jag inte om jag kan kalla det, snarare morgonstapplandet. Snacka om träningsvärk, överallt. Men då vet jag att jag lever.. Shoppade både det ena och det andra. Min nya hobby är att leta tillsatsatser. (efter att ha läst "Äkta vara - guiden till oförfalskad mat" av Mats-Eric Nilsson blev jag inspirerad) Så det ska vara så ekologiskt som möjligt utan tillsatster. Betty skulle komma över till lunch så jag serverade kikärtsgryta och örtbröd. Det blev nästan lyckat. Örtbröden skulle vara bullar, men någonstans på vägen blev det fel och jag var tvungen att lägga hela kladd-degen i en form. Men det smakade bra också.
Åkte sedan ut till KarinBorisBob och pussade lite på henne. Lämnade viktiga saker och önskade henne lycka till på resan. Imorn bär det av till govärmen. Linnea kom ut också och vi satt och drack te och myste. Sen skickade Karin hem oss och jag åkte hem och lagade tomat och kokossoppa. Mums!

1 kommentar:

Joakim sa...

vegetariska kokböcker!!!!!

Vad gör den där staden med dig!?! Ta chansen att fly medan du fortfarande har hälsan i behåll! Fort!