2009-05-04

Rädda ett träd, ät en bäver!

Alldeles straxt sticker vi från Bermuda och här kommer världens jesusgrej. (ja, han hängde mycket här!) Vi har en satelittelfon ombord som ska användas i nödfall och sånt och vi kan ta emot sms på den! Så när du inte har något att göra, då har vi ännu mindre att göra. Vi sitter fyra personer på en båt mitt ute i Sargassohavet och då blir vi mycket glada av ett sms. Så skriv en rad och berätta vad som händer. Tyvärr kan vi inte svara på smsen, har inte kunnat fixa det, men läsa det kan vi! Knappa in på www.iridium.com/sendmsg/sendmsg.html och skicka till tel. 881631651568 . och det bästa av allt, gratis på alla håll och kanter! Så hare gött och nästa rapport kommer från Peter's!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej alla följeslagare till SunChaser, sms tjänsten är gratis men begränsad till 150 sms per månad och jag använder den för att skicka väderinfo till båten så skicka med måtta. hls Calle

Anonym sa...

Oj oj oj, hjärtat nu längtar jag efetr att höra av dig. Snart tror jag att ni kommer till Azorerna.

Martin fixar med min nya telefon och själv är jag helt slut efter en lyckad "examen" i Umeå. De gillade den,
tröjan alltså.

Puss mamman

Morten sa...

Heja äventyrliga Cecilia Sjöfarare som nu guppar på Atlanten i ngt litet nötskal. Hälsa Azorerna och Peters bar och stötta med järngenuan
Lycka till med god seglats önskar Morten