2009-03-15

Flytt från Älskling.

Jag sprang snabbt som tusan. Vänster efter övergångsstället, kikade över axeln, han var fortfarande efter mig. Tänker och tänker, hur ska jag kunna lura bort honom? Höger, gångväg till vänster, över bron, genom en restaurang, ut genom bakdörren. Tar i med mina sista krafter, springer in i parken och in mellan träden. Ramlar ner i gräset, pustar ut och inser att jag tillslut har flytt från älskling.

Skämt åsido, jag flyttade idag från Persson, men saker kan ju tolkas lite hursomhelst om man hellre går på hajk än hänger på grammatiklektionerna. Fredag och lördag tillbringades på Nef. Lördag lite roligare med Kaah som spelar, och Ella som hälsar på!! Himla trevligt att träffa henne. Helt sjukt, jag har bott tillsammans med bruden i två år och ändå har vi knappt träffats under hösten. Men igår fick jag i alla fall se karamella med pojkvännen och de var himla glada med att slippa betala inträde. Partyt höll på till 04 som vanligt och sedan är det bara att städa upp och traska hem. Det är ett sånt himla skönt gäng som arbetar på Nef, igår till nattamaten diskuterades knäppa historier och Jens utbrister, "alla som jobbar här är verlkigen sjuka i huvudet!" Jag hoppas på jobb där i sommar.

(kommer hem vid typ 0530 och lägger mig brevid en mycket varm persson som i sömnen lägger armen om mig. JAG VILL INTE TILL EN TOM SÄNG I GREBBESTAD!)

Idag såg planen ut som så:
1. Solskenspromenad. Fyllebrillor på och spatsernadet i solen är ett faktum. Promenades ledda till punkt två.
2. Handla. Sotrhandling på dricksen, jag betalade hela klasat med tjugo-lappar :)
3. Äta gryta. Den svängde persson ihop igår, så det var bara att koka och äta. Mycket gott, men lite för mycket ikke tuggvänligt kött.
4. Packa ihop och dra. Sagt och gjort, tåget gick till tanum och där var pappa och lillebror och hämtade mig. Kommer hem till huset, hunden och mamma. Allt är sig likt. Till tandläkaren imorn och jobba resten av veckan. Nu var det slut på det roliga!

Inga kommentarer: